מה זה גביעונית

נמאס לכם להתעסק עם טמפונים ופדים כל חודש? שמעתם על מוצר בשם "Mooncup" (או "גביעונית" בעברית) ותהיתם מה זה? אל דאגה, אנחנו כאן כדי לעזור! במדריך זה למתחילים, נסביר את כל מה שאת צריכה לדעת על גביעוניות, תוך התמקדות ספציפית במותג הפופולרי Mooncup.

מה זה Mooncup?

מונקאפ הוא סוג של גביעונית רב פעמית העשויה מסיליקון ברמה רפואית. הוא נועד לאסוף דם וסת במהלך המחזור במקום לספוג אותו כמו טמפונים או פדים. גביע הירח מוכנס לנרתיק, שם הוא יוצר אטם על דפנות הנרתיק, ומבטיח שלא יתרחשו דליפות. לאחר שהתמלאת, את פשוט מסירה, מרוקנת, מנקה ומכניסה מחדש את הכוס, מה שהופך אותה לחלופה ידידותית לסביבה וחסכונית למוצרי מחזור מסורתיים.

מה זה גביעונית

למה כדאי לשקול להשתמש ב-Mooncup?

  1. ידידותי לסביבה: כאמור, גביעוניות הן רב פעמיות, מה שאומר שהן יוצרות פחות פסולת בהשוואה לפדים חד פעמיים וטמפונים. על ידי מעבר ל-Mooncup, תוכלו להפחית משמעותית את טביעת הרגל הסביבתית שלכם ולתרום לכוכב לכת ירוק יותר.
  2. משתלם: למרות שההשקעה הראשונית ב-Mooncup עשויה להיות גבוהה יותר מקניית חבילת טמפונים או פדים, היא משתלמת בטווח הארוך. גביעונית אחת יכולה להחזיק מעמד שנים עם טיפול נכון, ולחסוך לך כסף על רכישות חודשיות של מוצרים חד פעמיים.
  3. נוחות ונוחות: משתמשות רבות מוצאות גביעוניות, כולל מונקאפ, נוחות יותר מטמפונים או פדים. הם גם דורשים שינויים פחות תכופים, המאפשרים פעילויות יומיומיות רצופות או שנת לילה טובה.
  4. סיכון נמוך יותר לתסמונת הלם רעיל (TSS): TSS הוא מצב נדיר אך חמור הקשור לטמפונים בעלי ספיגה גבוהה. גביעוניות כמו גביע הירח אינן סופגות דם וסת, ולכן הסיכון ל-TSS נמוך משמעותית.
  5. ללא ריח: מכיוון שדם הווסת נאסף בתוך הכוס ולא נחשף לאוויר, אין ריח לא נעים הקשור לשימוש בגביעוניות

כיצד להשתמש Mooncup?

  1. בחרו את המידה הנכונה: גביעוניות מגיעות בשני גדלים – מידה A לנשים מגיל 30 ומעלה או כאלה שילדו בנרתיק, ומידה B לנשים מתחת לגיל 30 שלא ילדו בנרתיק.
  2. נקו לפני השימוש: תמיד שטפו ידיים במים רותחים למשך 5 דקות לפחות לפני השימוש בפעם הראשונה או התחלת מחזור חדש.
  3. החדרה: כדי להחדיר את מונקאפ, קפלו אותו באחת השיטות המומלצות (למשל, C-fold, punch-down, או 7-fold) ודחפו אותו בעדינות לתוך הנרתיק. וודאי שהכוס נפתחת במלואה ויוצרת אטימה על דפנות הנרתיק למניעת דליפות.
  4. הסרה וניקוי: כדי להסיר את הגביעונית, צבטו את הבסיס כדי לשחרר את האטם, ואז משכו אותו בעדינות החוצה. רוקנו את תכולתה לאסלה, שטפו את הכוס במים והכניסו אותה מחדש. בסוף המחזור, נקו ועיקרו שוב את הירח לפני אחסונם בשקיק שסופק לה.

לסיכום, Mooncup הוא חלופה חדשנית, ידידותית לסביבה וחסכונית למוצרי וסת מסורתיים. הוא מציע יתרונות רבים, כולל נוחות, נוחות וסיכון מופחת ל-TSS. אם את שוקלת לעשות את המעבר, נסו את Mooncup וחוו את ההבדל שהוא יכול לעשות בניהול המחזור שלכם!

שתפו: